2017. május 16., kedd

FOKHAGYMÁS ZELLER

Egyik nagy kedvencem, mióta zöldségtúlsúllyal próbálok enni. Mert ugye az eddig is fogyasztott zöldségek, mint cukkini, répa, paszternák, nem biztos, hogy nem lesz unalmas pár héten belül. Mit is veszíthetek az étvágyamon kívül? Azelőtt sose ettem (meg). Niki http://paleokonyha.hu/ lapján láttam meg először. Gondoltam próba cseresznye azaz zeller. Igen egyszerű az elkészítése, próbaháziasszonyok/emberek is belevághatnak.
Fogom a zellert (én olyan 150-200 grammos adagot szoktam fejenként, de aki sok zöldséget szeret, az emelheti), 4-be, majd 3-4 mm-es szeletekre vágom, bele egy hőálló üvegtálba, alá, rá 2-3 evőkanálnyi kacsa- vagy egyéb zsiradék, megszórom aktuálisan igényelt fűszerekkel (zöldfűszer, kurkuma, vakamé, provençe, só, bors vagy bármi). Mellé rakok egy jó nagy fej fokhagymát (egészben)  és 170 fokon kb egy óra alatt készre sütöm. Ha egy kicsit meghűlt a fokhagymát a gerezdekből a zellerre nyomom, összekeverem és már lehet is enni. Jóétvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése