2017. május 17., szerda

DESSZERGOLYÓ

Sokan gondolják, hogy liszt és cukor nélkül nem lehet finomságokat csinálni. Pedig ez távolról sem igaz. Én nem vagyok egy édesszájú de ha vendégek jönnek igyekszem valamit mindig összerittyenteni. Sok paleós receptre igaz, hogy rengeteg féle hozzávaló kell, gyakran annyira frissek a receptek, hogy a kitalálója sem tudja, mit is csinált pontosan, így saját maga sem tudná gond nélkül újraalkotni. Sajnos, még a "nagy paleós" nevek alatt kijövő receptek egy része is elkészíthetetlen vagy csak ehetetlen. Tudom, senkire nem vetne jó fényt, ha állandóan az lenne az oldalán, hogy de nagy adag kakit csináltam megint, a 20 emberből 18 rá sem bírt nézni, meg sem kóstoltam. De néha totálisan kiakaszt, az a mértékű öntömjénezés, amit olvasni lehet néhány blogban: ilyen finomat még nem ettél, fantasztikusan finom, rákattansz, aztán meg csak nézel, hogy ez meg mi a...., megint csak elment fölösleges kotyvasztással a délelőtt. Tudom mások az ízlések és ami nekem bejön, másnak nem (pl.család) de például gofrit gondoltam ebédre de olyat, amit mindenki megehet és megeszik. fellapoztam hát a nagy "gorfioldalt"  (természetesen a google-re gondol, hisz ő a barátod, nekem miért nem?) és a recepteket tanulmányozva letettem arról, hogy megpróbáljak paleósan előadni a kölyköknek, legalábbis gofrit. Tavaly Anyutól kaptam egy pár paleós szakácskönyvet, az egyik egy sütis volt Elmirától. Hát nekem egy szakácskönyvvel szemben vannak igényeim. Szeretem, ha le van fényképezve az étel, akár fázisonként is. A pontos mértékegységeket, időt, stb. Az olyan recepttől mint: nyújtsd vékonyra (1, 2, 5 vagy 10mm?), vág apró négyzetekre ( 2x2, 5x5 vagy 8x8cm?), tegyél bele egy kanálnyi tölteléket (lapos, púpos, mokkás, szedő?), előmelegített sütőben ( alul-felül, légkeverés, hány fok?) süsd készre (na de mikor van kész? arany színű, piros, barna, fekete? percekben vagy inkább órákban számoljak?). Szóval az ilyen receptektől kiver a frász és természetesen nem is sikerülnek. Amikor meg már a harmadik vagy negyedik nem sikerül, a Zember is megjegyzi, hogy azért sz@r ez a paleo.
Még szerencse, hogy a fb-on van paleós csopi, ahol a legtöbb recept finom 😋 és a lisztkeverékek- és tojásrúd menteseket nagy részét én is meg tudom valósítani.
Bár a családnak szokás szerint nem jön be, nekem nagy kedvencem a máktorta, a brownie, a totus gyümitorták, a csoki és még sorolhatnám.
Elsők közötti sikerélményem a desszertgolyó.

Előző este (de legalább 5-6 órára) beáztatok
100 gramm datolyát (esetleg fel lehet vágni kisebb darabokra) és
200 gramm mazsolát, annyi vízbe, hogy épp ellepje. Másnap a vízzel együtt aprítóban krémesre darálom.



Hozzáadok
16 gramm kakaóport és
90 gramm kókuszlisztet.


Összegyúrom, majd (szükség esetén vizes kézzel) golyókat formálok belőle. Opcionálisan hempergethető. Ígény szerint: kókuszreszelékbe, darált bármibe vagy pálinkába 😉. Én most eritrites darált dióban forgattam meg. Ebből az adagból kb. 40 gombóc jött ki (harapásnyi adag), alaposan édes, tehát lehet úgy tekinteni rá, mint két heti desszert, már ha minden étkezés után egyet megeszünk 😋.


Jóétvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése